De weblog met de positieve vibes!

30.8.04

Einde van een tijdperk

Ons kantoor is op strategische wijze schuin boven een drankwinkel gevestigd, die de overduidelijke naam 'Drinkland' draagt. Ik kom er al jaren mijn Red Bull en Fristi halen en aangezien ik nogal wat van deze vloeistoffen consumeer, is mijn gezicht er welbekend. Soms leg ik alleen een Euro neer voor mijn blikje, andere keren maak ik een praatje met de man achter de kassa.

De winkel werd jarenlang gerund door Henk. Een beetje een ouwe mopperaar, maar wel met de nodige charme. En met liefde voor zijn product. Henk - die oud-marinier is, daarna een groentewinkel bestierde en uiteindelijk in de drank terecht kwam - had altijd een goed advies. Altijd een tip voor een mooie fles, altijd met een mooi verhaal. Eind vorig jaar moest hij met pensioen.

Voor mijn vakantie - half december - zegde ik hem uitgebreid gedag en wenste ik hem veel genoegen in zijn nieuwe leven. Een leven dat voornamelijk uit vissen zou bestaan, zo had ik eerder begrepen. Arjan ging de winkel overnemen. In de weken ervoor had ik kennisgemaakt met deze enthousiaste jongeling en had ik besloten dat het wel zou klikken, op Red Bull-gebied. Al zou ik Henk ook missen.

Toen ik half januari uit Thailand terugkwam, trof ik hem tot mijn verbazing echter toch weer in de winkel. Henk vertelde dat de eigenaar van 'Drinkland' had gevraagd om voorlopig nog op maandag en vrijdag te blijven. Op maandag omdat Arjan dan vrij was en op vrijdag om diezelfde Arjan te ondersteunen bij de weekenddrukte. En zo geschiedde. Het zou al met al een maand of negen duren.

In de afgelopen periode werd duidelijk dat Henk het er af en toe moeilijk mee had. Zijn winkel werd opeens door iemand anders gerund en hij was niet meer dan de vrijdaghulp. Tijdens het 'Zomercarnaval' had hij een aanvaring met Arjan, omdat die volgens Henk de koude blikjes te goedkoop verkocht. Henk vond dat niet commercieel, Arjan dacht daar anders over. En dus waren de blikjes voordelig die dag.

Vandaag begreep ik dat Henk definitief weg is. Het einde van een tijdperk. Goede vangst, Henk!

1 Reactie(s):

Blogger wijvanlee said...

Hej Sander, als je henk nou nog eens wil verrassen met een bezoekje dan mag je best een hengel van me lenen.
Kunnen jullie samen een visje aan de haak slaan en een red-bull drinken.

31 augustus 2004 om 17:50

 

plaats een reactie

<< Home