De weblog met de positieve vibes!

31.8.04

'Rijdt u wel voorzichtig?'

Mag ik nog even over 'Drinkland'?

Met het vertrek van Henk is de dubbele vrijdagdienst afgeschaft. Voortaan is er alleen nog een maandagmedewerker die waarneemt als Arjan zijn vrije dag beleeft. Die nieuwe hulp heet Edward. Ik ken Edward al langer, van verschillende invalbeurten door de jaren heen. Edward is een olijke Amsterdammer, jaar of zestig schat ik. Dikke pens en een poedel. Zo'n wit geval. Een keffertje, dat steevast met hem meereist.

Gisteren, op zijn eerste officiële maandag, stond ik voor onze schuifdeuren te roken toen Edward arriveerde. De begroeting was uitbundig. Met zijn onvervalste hoofdstedelijke tongval riep hij: "Hé! Hoe is het met jou? Ja goed? Ja? Heb 'ie dat huis nog gekocht? En hoe gaan de zaken? Gaat het goed?" Ik lachte hartelijk terug. "Wat kost een Red Bull hier ook al weer," vroeg Edward. "Eén vijfenvijftig," herinnerde ik hem. "Dan krijg jij 'm voor één vijftig!"

Toen ik later bij Edward binnenstapte om een Fristi te halen, kwamen we te spreken over vroeger. "Vroeger," zei mijn Amsterdamse vriend, "vroeger reed ik naar het Leidseplein en dan zette ik daar m'n auto op de stoep en dan ging ik wat drinken. En als ik dan weer wegreed en ik kwam politie tegen, dan vroeg die: 'Meneer, heeft u gedronken?' En als je dan 'ja' zei, dan zei de politie: 'Rijdt u wel voorzichtig dan?" Vroeger. Ja, dat waren nog eens tijden.

Vanaf vandaag nieuwe vruchtensappen in het assortiment van 'Drinkland'! En op maandagen is het voortaan lachen met Edward. Het Rotterdamse Weena-zuid is weer helemaal happening...