De weblog met de positieve vibes!

20.9.04

De verkeerde zaal

Onlangs moest ik erg hard lachen toen ik een verhaal las over een bezoek aan bioscoopcomplex 'Pathé de Kuip'. De schrijver verkeerde in volstrekte verwarring toen aan de film geen touw bleek vast te knopen en de voorstelling bovendien in recordtijd afgelopen was. U begrijpt het: De verkeerde zaal.

Afgelopen zaterdag overkwam mij exact hetzelfde. Na een ware overlevingstocht langs de kassa van het complex en de zelfbedieningsshop - waar het onmogelijk druk was - zagen we in rode letters 'The Bourne Supremacy' oplichten boven twee enorme zaaldeuren. Binnen bleken onze stoelen op rij vier reeds ingenomen.

Nadat we een plekje op de bovenste rij hadden gevonden, zakten we onderuit in de riante zetels. Juist toen de film op gang leek te komen, rolde de aftiteling over het scherm. We waren nog geen uur verder. Even keken we elkaar in verwarring aan, tot ik mij het eerder gememoreerde verhaal herinnerde. En inderdaad: Het bleek zaal zes en niet zaal negen.

Binnenkort terug voor het eerste deel... In combinatie met het slot van een andere film?