De weblog met de positieve vibes!

17.9.04

Keurig kort geschoren

Het gras lag er prachtig bij. De zon was inmiddels door de wolken gedrongen en maakte dat het fantastisch uitkwam. Een schitterend fris lichtgroen, vergelijkbaar met de kleur van jonge rijstplanten, zoals ik die in Thailand heb gezien. Het tapijt was bovendien keurig kort geschoren. Aan de horizon was de skyline van Rotterdam te zien. Ik bleef staan en snoof de landelijke lucht op. Even overwoog ik het moment vast te leggen, maar ik besefte dat het niet in een foto te vangen zou zijn.

Ik was onderweg van het veld waar 'gechipt' werd naar de 'driving range', waar de afslag werd geoefend. Het paadje was enigszins drassig na het slechte weer van de afgelopen dagen. Later begreep ik dat Herman, de directeur van de golfbaan, zich behoorlijk ergert aan dat natte gedoe. Hij is volop in de weer met de aannemer die nog wat schoonheidsfoutjes moet herstellen. Herman bleek een man naar mijn hart. Toen we samen in een golfkarretje rondreden, stopte hij zelfs om twee ballen op te rapen.

Golfbaan Delfland was gisteren het toneel van de Intermax Golfdag. Als sponsor leek het ons aardig om er een middag sportieve ontspanning te organiseren voor een aantal klanten en relaties. Het werd een geweldig succes. De zon scheen, de mensen waren leuk, de catering was prima en de gastvrijheid van Herman en zijn medewerkers was overweldigend. De schade: Eén meerkoet. Het beest werd dodelijk geraakt bij de afslag van één van mijn beter gewaardeerde klanten. Die kreeg daarom de aanmoedigingsprijs.

Vandaag wel helemaal verrot. Zo’n dag zuipt energie.

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Tsja... dat ben je natuurlijk niet gewend, buitenlucht.. Ha ha. Bas.

18 september 2004 om 16:31

 

plaats een reactie

<< Home