De weblog met de positieve vibes!

24.9.04

Kort nieuws op vrijdag

Afscheid
De afgelopen dagen waren hartverwarmend. Ik kan niet anders zeggen. Ontzettend veel aardige reacties van mensen om mij heen op mijn vertrek bij Intermax. Daarnaast is het leuk om te merken dat nieuwe mogelijkheden zich als vanzelf presenteren. Ik voer de komende weken een hoop leuke informele gesprekken en ben daarnaast druk in mijn hoofd om te bedenken wat de uiteindelijke vorm van mijn werkzame leven moet zijn. Dit alles naast de normale Intermax-stress. Want de verkoop gaat door.

Enerzijds stond ik gisterochtend een stuk relaxter onder de douche dan de weken ervoor, in de wetenschap dat het nieuws eruit was. Anderzijds merk ik dat de druk van de afgelopen jaren naar buiten komt. Ik heb last van m'n rug en schouders en voel me 's ochtends nog minder senang dan voorheen. Dat ik geen ochtendmens ben, is bij de meeste mensen wel bekend, maar ik hoop dat het opstarten binnenkort toch weer wat soepeler gaat.

Net een salesborrel. Bedacht om de 'bonding' wat te stimuleren na de komst van Menno op new business. Een initiatief dat al veel langer op de agenda stond, maar steeds niet doorging omdat er elke week wel weer iemand een afspraak had aan de andere kant van het land, om half vijf. Ook nu zat Mike bijvoorbeeld in Den Haag. We hebben bij ZIN gezeten, aan de overkant van de Lijnbaan. Ook de rest van het bedrijf was mee. Erik riep: "Dit is je laatste borrel als salesmanager." Ik realiseerde me dat hij gelijk had. Vanaf volgende week werk ik Brenda in als mijn opvolgster op die plek.

DJ Dirk
Een heerlijke 'DJ Dirk FM' afgeleverd voor deze vrijdag - de wekelijkse drie-minuten-radioshow met de foutste jock van Rotterdam. Iedereen bij Stads noemt me tegenwoordig ook Dirk. Geweldig is dat. Ik kwam er achter dat de afleveringen binnen het bedrijf verspreid worden. Zo zijn er illegale kopieën in omloop bij CITY FM en Stads Radio Den Haag. Het is prachtig om te zien hoe Dirk binnen een paar weken een volstrekt eigen leven is gaan leiden.

Het jinglepakket voor Dirk is inmiddels klaar. Met dank aan CITY FM! De acapella's uit het oude pakket kwamen goed van pas. Gecombineerd met de stemmen van Bas en ex-stagiaire Kirsten, de jocksing van Pors en stockmuziekjes uit een hele oude stoffige doos, klinken ze echt cool! Binnenkort ook weer wat reguliere vormgeving maken. Dirk vreet tijd...