De weblog met de positieve vibes!

10.10.04

De comeback van De Mol

Een inspirerend interview vrijdagavond met John de Mol bij 'Barend & Van Dorp'. De man bewees al eerder geniaal te zijn, maar benadrukte dat nog eens haarfijn met de aankoop van zes uitwedstrijden van Oranje. Tot aan de start van zijn nieuwe tv-kanaal in augustus, creƫert hij zes momenten waarop kinderloze mensen op zoek gaan naar 'Nickelodeon'. De comeback van De Mol, het feit dat Nederland een nieuwe zender gaat krijgen en het onbevestigde bericht dat John een kleine miljoen Euro per uitwedstrijd zou hebben betaald, maken hem op dit moment tot een mediahype.

De zwakke schakel in de televisieketen, voorspelde De Mol in het RTL 4-programma, wordt de producent. Waar het primair om gaat is de ontwikkeling van concepten, waarbij je borgt dat je zelf de eigenaar van het idee blijft. Verder vertelde De Mol zijn nieuwe zender te gaan gebruiken als toegangspoort voor betaaltelevisie via themakanalen, waarbij ook nieuwe interactieve technieken worden ingezet. Met de radiostations die hij binnen zijn Talpa investeringsmaatschappij beschikbaar heeft en de belangen die hij bezit in telecombedrijven, staat John de Mol op het punt om in Nederland geschiedenis te schrijven.

De integratie is begonnen!

Update 11/10/04
De uitwedstrijd van Oranje tegen Macedoniƫ is op het hoogtepunt bekeken door 2,5 miljoen mensen. De uitslag is daarmee 2-2 voor Oranje en 1-0 voor De Mol.