De weblog met de positieve vibes!

27.10.04

IJsberen in de keuken

Het is volle maan. Tussen het wolkendek door schijnt af en toe het felle witte licht. Gisteren voelde ik het moment al naderen. Onrustig, laat naar bed. Vanochtend een tikje chagrijnig door het gebrek aan slaap. Inmiddels ben ik weer klaarwakker.

Hoewel ik op basis van mijn kritische karakter moeite heb om te geloven dat hemellichamen daadwerkelijk mijn bioritme beïnvloeden, ben ik te vaak in mijn voorgevoel bevestigd om echt te twijfelen. De maan en ik, we weten inmiddels hoe die dingen gaan.

Vanavond zag ik Reinout Oerlemans bij 'Barend & Van Dorp' beweren dat ook hij soms hinder ondervindt van de cyclus. Van z'n moeder geërfd, beweerde hij. Waarschijnlijk ligt Daniëlle op dit moment dan ook te slapen, terwijl Reinout ijsbeert in de keuken. Solidair gevoel.

Ik probeer mezelf zo toch maar richting slaapkamer te dirigeren. Even zwaaien nog, naar de maan. Welterusten! Hoop ik...