De weblog met de positieve vibes!

22.11.04

Bedankje voor de bagage

Het is net als met m'n vader. Soms hoor ik mezelf 'ahum' zeggen, zoals alleen hij dat verder kan. Of een uitdrukking gebruiken, die ik zonder twijfel van hem geadopteerd heb. 'Je moet nooit meer eten dan je lekker vindt', 'Zit niet te vieziken' of 'Een echte kok is altijd dronken'. Vanmiddag was ik John.

'Als je het te druk hebt, breng dan eerst eens in kaart om welke zaken het nou precies gaat.' 'Begin altijd met het doel voor ogen! Als je dat niet doet, is een project gedoemd te mislukken.' 'Als je het probeert, kan het hooguit fout gaan. Als je niets doet, weet je zéker dat het mislukt.' Mijn opponent begon al wat vrolijker te kijken.

Ik was op mijn peptalkronde. Positieve energie overbrengen aan een groepje mensen dat bezig is om tegen de stroom in een heilig doel te verwezenlijken. En ik hoorde mezelf praten zoals John. Zojuist heb ik z'n voicemail ingesproken met een bedankje voor de bagage. Ik denk overigens niet dat het nieuws voor hem is.