De weblog met de positieve vibes!

12.11.04

'Zing eens een liedje dan!'

"Ga je nog wat leuks doen dit weekend?" We reden op de A-13, ter hoogte van Delft. "Morgen naar Nighttown," zei ik opgewekt. "Neneh Cherry draait een dj set." Mike keek me wat glazig aan. "Nénéh Chérry," herhaalde ik met nadruk. "Ken ik niet," reageerde Mike. "Buffalo Stance," zei ik ongelovig. "Manchild?" Mike schudde zijn hoofd.

"Je kent Neneh Cherry toch wel? Eind jaren tachtig? Zong en rapte?" Ik klonk inmiddels lichtelijk wanhopig. Even bleef het stil in de auto. "Generatiekloof," oordeelde ik toen. Mike was het er niet mee eens. "Ik heb namelijk wél alle mixen van Ben Liebrand uit die tijd," zei hij verongelijkt. Ik was nog steeds met stomheid geslagen.

Terug op kantoor vroeg Jennifer of ik nog ging stappen dit weekend. "Nighttown morgen," zei ik. "Neneh Cherry draait er plaatjes. Schijnt uniek te zijn." Opnieuw een vragende blik. "Je gaat me toch niet vertellen dat je haar niet kent?" Ze knikte. "Zing eens dan," daagde Jen me uit. Ik neuriede wat, maar zag geen blik van herkenning.

Met de handen in het haar liep ik vertwijfeld richting vergaderzaal, waar een man of zes in kennelijk overleg bijeen was. De deur stond open. "Jennifer weet niet wie Neneh Cherry is," interrumpeerde ik de meeting. "En Mike wist het vanmiddag ook al niet!" Lennert draaide zich om. "Is zij niet de zus van Eagle Eye," vroeg hij.

Morgen is Neneh Cherry dus in Rotterdam. Als dj. Ik vind het geweldig. Kan me nog herinneren dat ik 'Manchild' op cd-single kocht. Fantastisch nummer. Zo'n schattig minischijfje was het, in een minihoesje. Maar ik word een beetje oud merk ik. 'De zus van Eagle Eye...'

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

En dat is precies wie de broer is van Neneh, Eagle Eye.

Niels V

15 november 2004 om 18:27

 

plaats een reactie

<< Home