De weblog met de positieve vibes!

2.12.04

'Afspraak is afspraak'

"Hé, Geert-Jan," riep ik. Hij liep gehaast in de richting van de Pauluskerk. "Hé," reageerde hij enigszins verbaasd. "Hoe is het met de legitimatie," vroeg ik? Ik zag hem twijfelen. In zijn mondhoek hing een halve joint. "Ik heb hem," zei Geert-Jan opgetogen. "Echt waar," vroeg ik op mijn beurt verwonderd? Hij knikte.

We naderden inmiddels de bioscoop op het Schouwburgplein. Hij trok al lopend een portemonnee uit zijn achterzak. "Kijk," zei Geert-Jan, "m'n pasje van de Pauluskerk." Ik keek hem onderzoekend aan. "Die had je toch al?" Hij schudde heftig zijn hoofd. "Nee, zeker niet!" Hij haalde nog een pasje te voorschijn dat beslist geen legitimatie was.

"Je hebt 'm echt opgehaald?" Ik informeerde nog maar even. "Ja," zei Geert-Jan, "en ik ben net ook naar de soos geweest." Uit een andere zak toverde hij een flinke stapel bankbiljetten. "Ik moet 'm ergens hebben," mompelde hij, terwijl hij verwoed verder zocht. Ik zag hem denken over de vraag hoe hij weer van me af zou komen.

Met een verontschuldigende blik besloot hij tijd te kopen. "Ik kan m'n legitimatie even niet vinden," zei hij. "Maar ik heb 'm zeker weten opgehaald!" Ik probeerde vergoelijkend over te komen. "Van de week kom ik je wel weer tegen," zei ik. Hij knikte enigszins meewarig. "Dat is goed," zei Geert-Jan, "want afspraak is afspraak!"

De 'drill' van dominee Visser?

[Zie ook: Dossier Geert-Jan]

1 Reactie(s):

Blogger Bas said...

Wat een omgekeerde wereld! En waar moet het heen? Ik zie de krantenkoppen al: 'Gulle gever stalkt dakloze'

2 december 2004 om 20:26

 

plaats een reactie

<< Home