De weblog met de positieve vibes!

2.12.04

Een ivoren voetenbankje

Wat me opviel tijdens een avond Prins Bernhard:

Tijdens de eerste dagen van de oorlog werd de prins scherp in het oog gehouden. De Engelsen waren niet helemaal zeker dat deze Duitser te vertouwen was. Dat bleek echter wel het geval. Zijn bewaker heette Ian Fleming. Als schrijver zou hij later het karakter van James Bond op Bernhard hebben gebaseerd.

Jan-Peter Balkenende:
"Toen ik onlangs in het ziekenhuis lag, belde de prins om te informeren hoe het met me was. Dat ging zelfs zo ver, dat hij ook de artsen wilde spreken."

Met de Britse prins-gemaal Philip richtte Bernhard in 1961 het Wereld Natuur Fonds op. Een royaltydeskundige op SBS6 beschreef hoe hij er in zijn werkkamer tegelijk een ivoren voetenbankje op nahield.

Maartje van Weegen in gesprek met een zieke prins:
"Hoe gaat het met u?"
"Slecht."
"Hoe slecht?"
"Redelijk slecht."

"Soestdijk, daar ben ik echt thuis," vertrouwde Bernhard handenwrijvend aan Rik Felderhof toe. "Home, zoals de Engelsen zeggen." Het paleis blijft leeg achter.

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

San,
Wat probeer je eigenlijk te zeggen met dit stuk?
De afgelopen dagen heb ik in ieder geval enkele stuitende dingen gehoord en gezien; met Jeroen Krabbe een absoluut afschuwelijk tenenkrommend dieptepunt met zijn oratie in Barend&Van Dorp. En hoogtepunt toch wel het interview Paul Witteman in gesprek met oud Defensie minister Vredeling; lekker Hollands verhaal, ongezout zoals dat wordt genoemd.
Maar genoeg hierover.
Zie ik u 11 december op de dansvloer van Las Palmas? Bob Sinclair, e.a. (Paris Meets Rotterdam, klinkt fijn).
An

3 december 2004 om 16:15

 

plaats een reactie

<< Home