De weblog met de positieve vibes!

27.12.04

Eerste glas Sauvignon

De overtocht was fris. In de 'Cook Strait', die het Noorder- en Zuidereiland van elkaar scheidt, stond een meer dan stevige bries. Af en toe moest ik mezelf vasthouden aan de reling, om te zorgen dat ik niet omver geblazen werd. Mijn trommelvliezen hadden het zwaar te verduren door de wind die in mijn oren blies, terwijl ik standvastig vanaf het bovendek naar walvissen speurde aan de horizon.

Tegen de tijd dat we aankwamen in Picton was de hemel nog altijd grijs. Volgens de 'Lonely Planet' moesten we in Nelson zijn. Een plaats op honderdvijftig kilometer, met het beste klimaat van het land. Het bleek geen loze belofte. De lucht was er helderblauw en de zon maakte overuren. Op een terras genoten we van de eerste buitenwarmte deze vakantie, terwijl ik mijn eerste glas Sauvignon wegnipte.

[Zie ook: Dossier Nieuw-Zeeland]