De weblog met de positieve vibes!

27.12.04

Flashbacks van 'Rotterdam Airport'

We waren een dag te vroeg, maar konden er wel om lachen. Net als de vrouw achter de balie die eerst minutenlang verwoede pogingen deed om onze namen op de passagierslijst te ontwaren, voordat ze er achter kwam dat de datum niet klopte. "You're travelling tomorrow," verzuchtte ze uiteindelijk. Flashbacks van 'Rotterdam Airport', waar we ooit een maand te laat op een vliegtuig naar Londen wilden stappen.

Het bleek overigens geen probleem. We konden alsnog vandaag vertrekken met de trein die ons van Picton naar Christchurch zou brengen. De 'Tranzcoastal' volgt de kustlijn in het noordoosten van het Zuidereiland, langs pittoreske baaien en door magnifiek binnenland. Glooiende heuvels en woest hooggebergte met wat laatste restjes sneeuw van de winter. Een prachtig contrast met de helderblauwe zee en het groen van de bebossing.

Halverwege koersten we langs een grote kolonie pelsrobben. De meesten lagen loom te zijn in de zomerzon, terwijl een enkeling de verkoeling van het water zocht. Boven de uitgestrekte velden vloog een roofvogel met een zojuist gescoorde buit. Vanuit het laatste rijtuig - dat geen ramen had - probeerde ik het beeld in een foto te vangen. We waren een half uur vertraagd, maar dat was geen straf. Ik smeerde mijn neus nog maar eens in met factor twintig.

[Zie ook: Dossier Nieuw-Zeeland]

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Klinkt goed man (en vrouw). Ik zit lekker achter mijn computertje op mijn werk. Ook leuk...

Groet Jaap

27 december 2004 om 15:24

 
Anonymous Anoniem said...

Versluys,

lekker weertje dan toch eindelijk!
Leuk om op de hoogte te kunnen blijven van jullie avonturen. Klinkt allemaal erg aanlokkelijk, moet ik zeker ook gaan meemaken. Ben je inmiddels al donateur van het WWF, na zo'n close encounter met een orca lijkt dat me wel waarschijnlijk. Onze 3e kerstdag was een hele witte, sneeuw, hagel en kou!

Nog lekkere dagen en vele glazen dry white gewenst en we bellen met O & N.

Groetjes,
Niels V.

29 december 2004 om 20:41

 

plaats een reactie

<< Home