De weblog met de positieve vibes!

7.12.04

'Net klaar met werken'

Terwijl ik 'Primera' op de Oude Binnenweg binnenliep om sigaretten te kopen, botste ik op tegen Geert-Jan. Hij was van top tot teen ingepakt. De capuchon van zijn bubblecoat had hij opgezet en strak aangetrokken. "Hé," riep Geert-Jan. "Hoe is het ermee," vroeg ik? "Net klaar met werken," was het antwoord. Hij toonde me zijn handen. De randen van zijn nagels waren gitzwart. Het leek alsof hij in een plantsoen aan de slag was geweest.

Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat de vrouw achter de toonbank het tafereel met enige verbazing gadesloeg. "Ik zie je zo daar nog wel even," zei Geert-Jan, terwijl hij met een wijds armgebaar in de richting van het Weena wees. "Dan kan ik je m'n pas even laten zien." Ik reageerde instemmend, waarna hij met soepele tred de winkel verliet. "Een pakje Marlboro," zei ik tegen de verkoopster, die me inmiddels met opengevallen mond aangaapte.

Geert-Jan ben ik - uiteraard - niet meer tegengekomen.

[Zie ook: Dossier Geert-Jan]