De weblog met de positieve vibes!

1.12.04

Plassen tegen de achtergevel

Geert-Jan heb ik vandaag niet meer gezien. Toen ik begin van de middag kantoor binnenstapte, informeerde ik bij Jennifer of hij was geweest. "Nee, ik heb geen zwerver gezien," zei ze. "Wel fijn dat je even vertelt dat er één langs kan komen, want anders zou ik zeker niet zomaar open doen." John, die ik in de keuken tegenkwam, heb ik ook maar even geïnformeerd. "Het zou kunnen zijn dat er eerdaags een dakloze binnen staat," vertelde ik hem. "Doe je dan wel een beetje aardig? Hij heet Geert-Jan." John is de man die met de politie belt als er een junk staat de plassen tegen de achtergevel. Het verzoek om vriendelijk te zijn, leek me dan ook niet overbodig.

Gisteravond heb ik me enige tijd verdiept in de wereld van de dak- en thuislozen. Het viel me daarbij op dat er maar weinig informatie te vinden is op het web. Volgens John is dat logisch. "Als je zwerver bent, heb je meestal geen internet," merkte hij fijntjes op. Toevallig kwam ik echter een website tegen van een instantie die daklozen e-mail biedt. Het bestaat dus wel! Daarnaast heb ik geleerd dat er drie plaatsen zijn voor nachtopvang in de stad en ik ken de website van de Pauluskerk inmiddels van buiten. Via Bas heb ik een lijntje richting Straatmagazine uitgezet. Ik wil graag meer weten over de achtergrond van Geert-Jan, zodat ik weer op voorsprong sta.

Die legitimatie gaat er komen.

[Zie ook: Dossier Geert-Jan]