De weblog met de positieve vibes!

13.12.04

Zesennegentig pagina's

"Ik heb een cadeautje voor je," zei ik tegen Arjan. Ik kwam niets kopen, maar alleen mijn boek afgeven. Hij reageerde verbaasd. "Jíj gaat toch weg," vroeg hij? "Dat klopt," zei ik. "Maar dan hoor je toch cadeaus te kríjgen en niet te geven?" Ik knikte. "In principe natuurlijk wel, maar ik overhandig je dit boekje omdat je er zelf ook in voorkomt! Ik heb het zaterdag tijdens mijn afscheid gekregen." Hij pakte het aan. Ik verwees hem naar pagina 73 en 74, waar twee verhalen over 'Drinkland' staan, mijn vaste leverancier van energiebevorderende vloeistoffen.

Het was het klapstuk van een geweldige avond: de presentatie van mijn eerste boek. Het was ook het best bewaarde geheim. Al enige weken geleden had ik uitgevonden dat zaterdag geen gewone dag zou zijn, maar ik was absoluut verbaasd toen ik zesennegentig pagina's met mijn eigen weblog-verhalen voorgeschoteld kreeg in een bundel met Red Bull-uitstraling. Gevolgd door een grote kartonnen doos met tientallen exemplaren om verder uit te delen. Ook de loodgieter, die op pagina 85 staat, kreeg er vanmorgen één nadat hij de kachel had gerepareerd.

John riep het zaterdag treffend door de loopmicrofoon, toen ik net na acht uur binnenstapte: "Van Miriam heb ik begrepen dat Sander de afgelopen weken tot vervelens toe heeft geïnformeerd naar de opbouw van deze avond. En toen hij van Miriam de reactie kreeg dat ze het niet wist, zei hij: slechte organisatie!" Het tekent mijn persoonlijkheid. Het woord 'controlfreak' is dan ook meerdere keren gevallen, naast een hoop mooie woorden. Want de toespraken en reacties van klanten en relaties waren hartverwarmend, tijdens een overigens perfect georganiseerd evenement.

Het was een prachtige afsluiting van tien jaar actieve betrokkenheid en acht jaar trouwe dienst. Bedankt voor jullie aanwezigheid en de cadeaus: Ronald, Michel en Sabine, Michel K., Marc, Arthur, Chris, Richard en Lieke, Arjan, Rob, Paul en Clau, Niels en Niels, Wout, Annelies en Thijs, Marleen en Pa, Mamma! Bedankt Ard voor de samenstelling van het boekje, Herwin voor de collage en de foto's op de avond zelf, Brenda voor de mooie fles en het lieve kaartje, René voor de discoshow, Jeanet voor de hapjes en Jane voor al het voorwerk! Bedankt collega's.

En bedankt Ludo en John! Bedankt voor tien fantastische jaren bij Intermax en achttien jaar samen. Jullie zijn nog niet van me af...