De weblog met de positieve vibes!

13.12.04

Zondag compleet offline

Zaterdagnacht hebben we Wout zijn verjaardag gevierd in 'Rotown', waar Jiske wat vrienden en familie had uitgenodigd. Daarna naar 'Las Palmas'. Bob Sinclar draaide een geweldige set en ik kwam er Annechien, Aaron, Max en Maki tegen.

Om vijf voor vier was ik gisteren bij Stads om mijn laatste programma op te nemen, dat al vijf minuten later de lucht in moest. Het stemgeluid klonk sonoor na alle inspanningen van de dag ervoor. Zodadelijk een borrel met Allard en Marian.

Update 22.05 uur
Het is de laatste dagen alsof ik jarig ben, met al die cadeaus. Vanavond kreeg ik van Allard en Marian de DVD van 'American History X', met mijn favoriete acteur Edward Norton en een lijst met daarin een citaat uit 'Les Miserables' van Victor Hugo: "La Garde meurt et se ne rend pas". In dit geval zeer treffend van toepassing op de situatie bij Stads Radio Rotterdam, dat vanaf 1 januari niet meer zal bestaan, na een roemruchte geschiedenis.

De afgelopen zeven jaar was ik er zelf werkzaam. Ik maakte nog net het hoogtepunt mee, in de tijd dat er behalve Stads Radio nauwelijks een andere zender in Rotterdam te ontvangen was op FM. Ik leerde er de fijne kneepjes van het DJ-vak. Eerst van Koen van Tijn en daarna van Bernard Jan, die later naar Intermax kwam waar we nog jaren een tandem vormden. Stads Radio, waar ik mijn creatieve ei kwijt kon in de vormgeving en waar ik mijn overtollige energie kon lozen.

De afgelopen maanden heb ik op afstand mijn bijdrage geleverd aan de poging om een doorstart te realiseren. Om verschillende redenen is dit tot nu toe niet gelukt. Maar de gesprekken met Allard, Marian, Lydia en Dick hierover, waren behalve bijzonder intensief, vooral ook stimulerend. Ik hoop dat zij er ook een positief gevoel aan overhouden. Dat iets van het strijdvaardige gevoel blijft hangen. En er komt wel weer iets nieuws! In welke vorm dan ook...

1 Reactie(s):

Blogger Lacrima said...

Nooit zoveel geleerd in die anderhalf jaar dat ik heb rondgelopen bij Stads Radio dan de afgelopen weken. En daar hebben de praatsessies/peptalks van Sander zeker aan bijgedragen!
Al hangen de wolken op dit moment wat laag: the sky is the limit:-)

14 december 2004 om 21:33

 

plaats een reactie

<< Home