De weblog met de positieve vibes!

15.1.05

Loodzware witte grindtegels

"Wat gaan jullie doen," vroeg Fieke nog enigszins versuft vanuit de stoel in de hoek van de kamer, waar ze een glas jus d'orange dronk. "We gaan de tuin leeghalen," reageerde Niels. Ik klapte in mijn handen en zei: "Ja, een beetje actie in de tent!" Fieke kon er nog even niet in meegaan.

De achtertuin is inmiddels overigens wel ontdaan van de loodzware witte grindtegels, die afgewisseld met kleinere zwarte tegels het beeld domineerden. Ze liggen nu opgestapeld in de voortuin. Ik adviseerde Niels om de komende dagen zijn rolluiken daarom te sluiten. Hij vond dat een goed idee. "Maar ja," zei hij, "jij hebt dan ook nog een blauwe maandag gestudeerd!"

Het is de eerste zaterdag in achttien jaar, waarop ik niet naar een radiostudio hoef. Vakanties uitgezonderd natuurlijk. En dus sjouw ik grindtegels.