De weblog met de positieve vibes!

27.3.05

Allebei een eigen mengpaneel

Sinds afgelopen maandag ben ik weer aan de slag voor de Nationale Postcode Loterij. Nadat ik eerder al een week de radiostream voor het dagelijkse online spel 'Mystery Guest' had gepresenteerd, werd ik tijdens mijn werkvakantie in Andorra gebeld met de vraag of ik terug wilde komen. Ik doe de uitzendingen nu om en om met Bas. Toen we gisteren op Schiphol – waar de studio staat – een aantal afleveringen van de voorbije week terugluisterden, bleek het vooral leuk om weer eens samen aan een radioproject te werken.

Ik dacht even terug aan het moment toen ik als elfjarig jongetje mijn eerste item presenteerde op de plaatselijke dorpsradio, toen Bas belde met een verzoekplaat voor zijn moeder. Het mierzoete 'Heel even' van Shirley. Een week later kwam hij langs in de studio. Net als ik is hij er nooit meer weggegaan. Hoe lang het precies heeft geduurd voordat we samen programma’s maakten, weet ik niet meer precies. Waarschijnlijk was dat bij 'De Vlaardingse Top 30'. Later deden we 'Happy Hour’ en natuurlijk ‘Airplay Panique’ op zaterdagavond.

Bij die laatste show gebruikten we allebei een eigen studio. Twee studio’s tegelijk dus, voor één programma. Door twee lagen glas heen hadden we nog net een beetje zicht op elkaar. De ruimtes lagen weliswaar tegenover elkaar, maar werden gescheiden door een omvangrijke presentatiecel. Het contact onderhielden we daarom meest via de telefoon. Los van het feit dat we het stoer vonden om allebei een eigen mengpaneel voor onze neus te hebben, konden we op deze manier ook ‘strakkere’ programma’s maken.

We voelden ons de lokale Curry en Van Inkel met vier cd-spelers in plaats van twee en drie minidisc-spelers in plaats van één. We leefden ons dan ook uit met ellenlange reeksen jingles en spelletjes met veel ingewikkelde geluidseffecten. Zonder computer, die het leven van de dj inmiddels een stuk eenvoudiger heeft gemaakt. Iets van dat pionieren is terug met 'Mystery Guest'. De studio is prima, maar tegelijk heel basic in vergelijking met wat we gewend zijn van hedendaagse radiostations. De vorm van het spel, waarbij op een vast moment op internet wordt gespeeld, is nieuw en moet daarom nog wennen.

Niet bij mij overigens, want ik zit er helemaal in. 'Mystery Guest' staat voor een nieuwe beweging en is alleen dáárom al zo interessant. Dat ik het avontuur met mijn goede vriend Bas beleef, is helemaal geweldig. Dinsdag kart voor vier zijn we er weer! Maandag is het Pasen...

1 Reactie(s):

Blogger Bas said...

Goeoeoeoeoeoeoeoeoedemiddag! Inderdaad erg leuk om weer samen te werken. Binnenkort maar eens een poging doen om het spelletje samen te presenteren. groeten Bas

30 maart 2005 om 10:59

 

plaats een reactie

<< Home