De weblog met de positieve vibes!

19.4.05

Doosje kipnuggets van McDonald's

Vorige week hebben we ons eerste filmpje opgeleverd! 'Ons' staat in dit geval voor In1 - een communicatiebureau waar ik veel mee samenwerk - en mijzelf. De klant was een producent van bakkerijgrondstoffen, die voor een vergadering met alle Europese marketingmanagers wat beeldmateriaal nodig had om een discussie over jongeren te stimuleren.

Onder het motto 'brood is dood' wilden we daarom aantonen dat broodjes gezond voor deze doelgroep geen serieuze optie meer zijn. Het is patat en hamburgers wat de klok slaat. En dus togen we op een zonnige maandagmorgen met mijn nieuwe semi-professionele camera en een geleende microfoon met Radio Rijnmond-plopkap, naar het centrum van Rotterdam.

We gaven drie jongeren een tientje, met de opdracht iets te eten voor zichzelf te kopen. Alexander kwam terug met zes frietjes voor hem en zijn vrienden, Jordy kocht een cheeseburger en twee milkshakes, Chantal liet ons na ampel overleg met haar vriendinnen een doosje kipnuggets van McDonald's zien. Drie keer raak dus.

Met de hulp van Erwin monteerden we het materiaal tot een vlotte registratie van enkele minuten. De reacties uit Polen - waar de brooddiscussie werd gehouden - waren overweldigend. De eerste schreden op het productiepad zijn daarmee geslaagd. En dus smaakt dit verhaal naar meer! Naar een goed belegde boterham wellicht...