De weblog met de positieve vibes!

25.4.05

Lang weekend Bangkok

"En? Heb je d'r zin in?" vroeg Miriam uitgelaten. "Je weet toch dat ik het heerlijk vind om op vakantie te zijn," reageerde ik, "maar dat ik er een hekel aan heb om met vakantie te gáán." Het wilde er nog niet in. "En daarom ga ik jou juist enthousiast maken," riep ze opgewonden. "Dat heeft echt geen zin," zei ik. "Ik vind het vooral veel gedoe. Allemaal regeldingen."

Natuurlijk valt dat allemaal wel mee. We moeten wat prikken halen en wat pillen tegen de malaria. Half mei gaan we naar Laos, het Thailand van een kwart eeuw terug. We beginnen onze reis op mijn speciale verzoek met een lang weekend Bangkok. Heerlijk om daar straks weer terug te zijn. Maar laat mij tot die tijd lekker een beetje zeuren. Al dat geregel! Wat een gedoe...

[Zie ook: Dossier Laos]