De weblog met de positieve vibes!

1.4.05

'Nog een minuutje bezig'

Weet u wat nóg erger is dan de 'Mediamarkt'? Dat is 'Correct Business Electronics'. De speciaalzaak voor professionals. Voor de tweede keer in vier weken heb ik er oeverloos zitten wachten op een verkoper die met een andere klant bezig was. Zijn vijftien collega's keken werkloos toe, hangend tegen een kassa of ijsberend langs de karaokesystemen.

"Kan niemand anders mij helpen?" had ik even tevoren al gevraagd. "Nee, u moet echt díe meneer hebben. Die heeft verstand van camera's. Ik ben meer van de audio," zei een andere medewerker, terwijl hij met een wijds handgebaar de afdeling synthesizers onder mijn aandacht bracht. "Mijn collega is nog een minuutje bezig denk ik."

Dus ging ik maar even zitten, aan hetzelfde tafeltje waar ik voor mijn werkvakantie in Andorra ook al had gewacht. Net als toen keken de werkloze collega's van de man die er verstand van had, ietwat meewarig in mijn richting. Ze leken zich bewust van de merkwaardige situatie, maar waren niet in staat te anticiperen.

Een kopje thee was wellicht al genoeg geweest. Maar nee. Na twintig minuten vond ik het genoeg geweest. Net als de vorige keer liep ik - het wachten beu - naar de uitgang zonder dat ik fatsoenlijk te woord was gestaan. Laat staan dat ik geholpen was. Terwijl ik de 'Koopjeskelder' passeerde, besloot ik nooit meer terug te komen.