De weblog met de positieve vibes!

30.6.05

Honger, hoofdpijn en hartklachten

Er is weer een mailtje van mijn monnik. Sikeopasseart uit Luang Prabang in Laos. Hij schrijft dat het niet zo goed met hem gaat. Hij is grieperig en moe van het vele werk dat in zijn tempel verzet moet worden. Verder heeft hij honger, hoofdpijn en hartklachten.

De hoofdpijn en de hartklachten wil hij graag laten onderzoeken door een dokter. Maar daar heeft hij geen geld voor. Als ik nu wat geld wil sturen, dan kan hij dat bedrag - in afwachting van mijn zending - ondertussen van een vriend lenen, om vervolgens naar het ziekenhuis te gaan.

Al met al een behoorlijk dilemma. Eerder had ik al bedacht dat ik duizend Baht, die ik toch nog heb liggen, in de enveloppe zou stoppen waarmee ik een paar foto's zijn kant op wilde doen komen. Om te internetten, zou ik er dan bijgeschreven hebben. Maar dan was het wel mijn initiatief geweest.

Nu vraagt híj om geld. En ik kan niet controleren of ‘ie daadwerkelijk iets mankeert. Als het echt zo is, wil ik hem best helpen. Maar ik heb geen zin om op afstand genaaid te worden. Zelfs niet door een arme monnik. En dus peins ik nu over de vraag hoe ik hem gecontroleerd kan steunen.

Lastig, die monniken...

[Zie ook: Dossier Laos]

1 Reactie(s):

Blogger Bas said...

Wie vraagt wordt overgeslagen, heb ik altijd geleerd. Kan jij me misschien ff 10.000 euro lenen? Je krijgt het echt terug.

1 juli 2005 om 10:53

 

plaats een reactie

<< Home