De weblog met de positieve vibes!

20.6.05

Met Bas terug naar huis

Gisteren voor het eerst een dienst meegedraaid op de radioredactie van het ANP. Binnenkort ga ik daar een aantal dagen per maand als nieuwslezer aan de slag. Mijn oude vak, zou je kunnen zeggen.

Het gaat er bij het ANP wel anders aan toe dan bij de Centrale Nieuws Service, waarvoor ik enkele jaren geleden als freelancer werkte. De redactie in Rijswijk bruist zelfs op zondag van de energie, waar CNS vroeger nog wel eens saai kon zijn.

Voor ik het goed en wel doorhad was het gisteravond twaalf uur. Samen met Bas reed ik terug naar huis, in de wetenschap dat de treinstremming in Amsterdam verholpen was en dat de eerste presidentskandidaat voor de Amerikaanse verkiezingen in 2008 zich had gemeld.

Om kwart over twee viel ik op de bank in slaap. Bob Ross was nog bezig aan een foeilelijk schilderij.