De weblog met de positieve vibes!

11.7.05

'I would like you send to me soon'

Onlangs stuurde ik na lang wikken een e-mail aan monnik Sikeo in Luang Prabang, waarvan de strekking zonder meer duidelijk was. Ik schreef dat ik hem graag zou helpen, maar dat ik het tegelijk moeilijk heb met het controlevraagstuk. Misschien is dat wel heel erg Nederlands. Ik wil graag weten wat hij uitvreet met mijn geld, als ik dat in een enveloppe naar Laos stuur.

Die boodschap is volgens mij overgekomen, al blijft het lastig om dat te beoordelen op basis van zijn steenkolenengels. Op mijn vraag om een voorstel uit te werken voor hulp op afstand, waarbij hij tegemoet komt aan mijn reserves, kwam overigens niet echt een inhoudelijke reactie. Wel toonde hij zich bijzonder opgewekt over mijn aanbod om hem voor dit moment uit de brand te helpen.

Sikeo moet naar de dokter, want hij heeft last van zijn hart. "Ze worden altijd ziek," zei Vincent laatst, toen ik het verhaal vertelde. En ik ben geneigd dat met hem eens te zijn. Toch stuur ik hem wat Bahts. Tegen beter weten in misschien. De monnik zelf kan dat waarderen. "Thank you very much again for your helping. Excuse me. I would like you send to me soon if you really wants to help my heart," schreef hij terug.

Ach ja. Ontwikkelingshulp...

[Zie ook: Dossier Laos]