De weblog met de positieve vibes!

7.7.05

Onbegonnen en overbodig

Het gevoel van 11 september 2001 is terug. Toen zat ik aan het Rotterdamse Weena en wilde het nieuws maar langzaam doordringen. Eerst waren er berichten over een sportvliegtuigje dat het 'World Trade Center' zou zijn ingevlogen. Ik maande iedereen tot werken en probeerde een gesprek af te ronden. Toen was er het tweede vliegtuig. We zagen het live op tv.

Ik zat die ochtend met John en Edith Mastenbroek om tafel. Edith zit nu voor de PvdA in Europa. Zojuist hoorde ik op Radio 1 dat juist in Brussel nu voor het eerst van terrorisme wordt gesproken. In 2001 duurde dat langer. Maar toen hadden we ook nog nauwelijks van Al-Qaeda gehoord.

Wat Brussel nu als eerste durft te zeggen, dachten we allemaal direct. De Londense autoriteiten vragen de media nog niet te speculeren over de oorzaak van alle ontploffingen, maar dat lijkt me onbegonnen en behoorlijk overbodig ook.