De weblog met de positieve vibes!

31.8.05

Een veel te dikke Amerikaan

Ik bevond me in de intercity van Dordrecht naar Rotterdam. De eersteklas coupé was nagenoeg leeg. Achter mij zat een veel te dikke Amerikaan, die in nagenoeg vloeiend Duits een aantal voicemails insprak en tegenover hem een zwijgzame Engelsman.

Toen de Amerikaan uitgebeld was, probeerde hij een praatje aan te knopen met zijn overbuurman. In de minuten die volgden, trachtten beide mannen over en weer een zo wervend mogelijk verhaal op te hangen over hun dagelijkse bezigheden.

Daarna werd het stil. Ik kon mijn coupégenoten niet zien, maar stelde me voor dat beiden wat ongemakkelijk uit het raam staarden, onderwijl zoekend naar passende gespreksstof om de dialoog te vervolgen. Het wilde blijkbaar niet echt lukken.

Uiteindelijk sprak de Amerikaan weer. "You know, I'm one of the guys that started Walmart years ago," zei hij. Ik grinnikte. Wat een geweldige twist...

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Hoi Sander,
Leuke blog.
Nog leuker is, dat ik je ëindelijk"vindt.
Wilde je even laten weten, dat ik nog steeds je "promo's"gebruik voor Country behind the Dykes...ze zijn nog steeds van bijzondere klasse.
Het ga je goed
John van den Berg

1 september 2005 om 23:40

 

plaats een reactie

<< Home