De weblog met de positieve vibes!

6.9.05

Als een kip op een drumstel

Ik was al bekend met de term 'writersblock'. Had er zelf ook al eens last van gehad. Ervaar het nog steeds wel eens. Met name als het om de weblog gaat. Dat zijn dan meestal kort durende varianten. Want er is altijd wel iets om over te schrijven natuurlijk. Maar wat ik dus eigenlijk even onder de aandacht wilde brengen: er bestaat ook zoiets als een 'editblock'.

Dat wist ik niet. Daar kwam ik maandag achter tijdens een intensieve montagesessie voor een nieuw project waar ik al enige weken aan werk. Na vijf uur editten was het op. En dan zit ik niet eens zelf achter de knoppen! Ik doe alleen de 'brains'. En soms dan stokt dat, blijkbaar. Want tegen de tijd dat het einde van de middag naderde, zag ik het gewoon niet meer. Het was weg.

Toen ik later de tussenstand nog even terugkeek, bleek het filmpje tot tweederde ok. Het laatste gedeelte sloeg echter als een tang op een varken. Als een kip op een drumstel. Ik zag een schijnbaar willekeurige opeenvolging van bewegend beeld. Zonder samenhang, zonder logica. Een 'editblock' dus. Hopen dat het morgen rond het middaguur een beetje weggeëbd is. Want dat filmpje moet af!