De weblog met de positieve vibes!

12.9.05

Pijpsleutel met de juiste diameter

Spierpijn in m'n billen. Ik heb echt moeite om te zitten. Zaterdag, toen Miriam met Nicole op stap was, na anderhalf jaar mijn fiets eindelijk eens gerepareerd. Het bleek – natuurlijk – een stuk eenvoudiger dan ik al die tijd gedacht had. Feitelijk kwam het neer op het aandraaien van een simpele bout waarmee de linker trapper vastzit aan de as. Daarvoor had ik een pijpsleutel met de juiste diameter en wat kruipolie nodig. Die artikelen bleken eenvoudig verkrijgbaar bij de lokale Praxis.

Het stof zat nog in een dikke laag op het frame, toen ik zondag – Miriam was bij Diana in Amsterdam – voor het eerst in weken niets te doen had en besloot een tochtje te maken. Ik reed op mijn pas gerepareerde fiets naar Delft en via Schipluiden in de richting Vlaardingen. Daar pufte ik even uit in het huis van mijn vader, dat momenteel bewaakt wordt door Thijs en Annelies, omdat hij met Marleen op vakantie is in Canada. En passant maakten we de tuin aan kant. Ik knipte de heggetjes.

En dus heb ik nu niet alleen spierpijn in m'n billen, maar ook blaren in de palmen van mijn handen door de heggenschaar en pijn in m'n rug van het bukken. Stram in m'n kuiten en kramp in m'n tenen. Heerlijk weekend...