De weblog met de positieve vibes!

15.9.05

Twee grotten op het programma

Morgen gaan we naar Marcourt. Een lieflijk plaatsje in de Belgische Ardennen, gelegen aan de rivier de Ourthe, tussen Hotton en La-Roche. Het is dik vijftien jaar geleden denk ik, dat we daar voor het laatst waren. Thijs en ik met de rest van de familie wel te verstaan, want onze vriendinnen hebben Marcourt nog nooit gezien.

We gaan met z'n vieren. Miriam, Thijs, Annelies en ik. Naar de plek waar mijn broer en ik als kind menige voorjaars- en herfstvakantie doorbrachten. In het huisje van opa en oma. Afgelopen week verzuchtte Miriam vanaf de bank: "Heerlijk, een weekendje Ardennen. Even een paar dagen helemaal niets." Ik moest haar teleurstellen.

Weer of geen weer, we gaan kanoën van La-Roche naar Marcourt, er staan twee grotten op het programma, de klassieke klim naar 'het kapelletje' en natuurlijk wil ik zien wat er nog over is van het huisje van toen. Hoe de omgeving oogt. Of het roze hotel er nog staat, of de steengroeve nog toegankelijk is, of de bron nog water spuit.

"Kan ik me voor sommige activiteiten afmelden dan?" vroeg Miriam hoopvol. "Annelies en ik vinden het vast niet erg om een middagje te winkelen," merkte ze fijntjes op.