De weblog met de positieve vibes!

18.10.05

Het vernieuwde Marconiplein

Voor de honderdste keer sinds de grondige verbouwing fietste ik vanochtend over het Marconiplein. De afgelopen maanden was het noordoostelijke gedeelte een grote chaos, door de aanleg van een sneltramtraject richting Vlaardingen. Inmiddels ziet het er langzaam weer wat toonbaar uit.

Al honderd keer had ik bedacht dat ik eens een log moest wijden aan de bestratingstechniek die ze op het vernieuwde Marconiplein hebben toegepast. Het lijkt of er klinkers liggen, maar feitelijk is het asfalt. Ik had het nog nooit eerder gezien. Asfalt met een printje, wat een fraaie uitvinding.

Het ziet er strak uit en het kost ongetwijfeld een stuk minder. Bovendien behoren verzakkingen definitief tot het verleden. Ik zeg: rol maar uit dat tapijt. Teren die stad!