De weblog met de positieve vibes!

21.11.05

Een behoorlijke bouwvakker

Onze woning heeft z'n beste tijd gehad. We hadden eigenlijk ook al jaren weg moeten zijn. Dat wordt altijd extra duidelijk wanneer de winter nadert. Dan zijn er steevast problemen met de verwarming. Nu zit er bij de moederhaard en klein gaatje in de buis waadoor het water rondgepompt wordt. Hoe dat ding precies heet, weet ik niet. Ik vond mezelf al een behoorlijke bouwvakker toen ik zaterdag voorstelde om even bij de Praxis langs te rijden voor een oplossing. Iets van kit, had ik in gedachten.

Het werd een goedje van Bizon. Nadat ik het over het gaatje had gesmeerd, om het vervolgens twaalf uur uit te laten harden, was ik gisterochtend positief gestemd. Het zag er robuust uit en zo voelde het ook. Maar nog geen twee minuten nadat ik de haard had aangezet, perste zich onder hoge druk alsnog een straaltje verwarmingsvocht door de zorgvuldig aangebrachte coating heen. Miriam moest lachen. Die verdenkt mij toch al van twee linkerhanden.

Dat wordt Bertus de loodgieter bellen...