De weblog met de positieve vibes!

13.6.06

'Klaar voor de wedstrijd?'

Ik stond bij de BP-shop in de Rijswijkse Plaspoelpolder om mijn reguliere bestelling af te wikkelen: twee witte broodjes met kaas, een yoghurtsnack, vruchtensapje, een blikje Red Bull en een pakje Marlboro. Het viel me op dat de pompbediende, die ik inmiddels wel ken, in oranje was gehuld. "Klaar voor de wedstrijd?" vroeg hij. Ik informeerde plagend welke wedstrijd hij bedoelde. "Is er een wedstrijd vandaag?"

Hij keek me een kort moment aan, twijfelend of ik oprecht niet wist dat hij aan het eerste WK-duel van het Nedelands elftal refereerde. Toen concludeerde hij dat ik natuurlijk niet van voetbal hield. "Jij houdt zeker meer van cricket?" vroeg de man in kenmerkend plat Haags. Daar sta je dan, in je geruite overhemd...