De weblog met de positieve vibes!

14.6.06

Klootviolen en openbare boetedoening

Soms zit het even tegen. Maandagochtend bekeek ik mijn ANP-mail. Er was een alarmerend bericht. Ik zou zondagavond in het nieuws van elf uur hebben voorgelezen dat Oranje met 2-1 had gewonnen van Servië en Montenegro. Mijn eerste reactie was: dat geloof ik niet. Uitzending teruggeluisterd. Kippenvel. Ik zei het echt. Terwijl ik de wedstrijd had bekeken, precies wist dat het maar 1-0 was geworden en die uitslag eerder op de avond ook al enkele keren correct had gemeld.

Dan rest slechts je verlies nemen, ruiterlijk toegeven dat je hebt zitten klootviolen en openbare boetedoening. Ik was op het moment van uitzending namelijk niet alleen nieuwslezer, maar ook eindredacteur.

Zojuist had ik ANP-Harro aan de telefoon. Dat was overigens niet de bedoeling. Ik wilde eigenlijk Hans-Jörgen bellen, die vlakbij Harro staat in het geheugen van mijn telefoon. "Nu ik je toch spreek," zei hij, "heb jij maandagavond om zeven uur 'goedemiddag' gezegd?" Ik moest lachen. "Ik hoopte zo ontzettend dat niemand dat gehoord had na mijn blunder van de dag ervoor," reageerde ik. "Scherper dan scherp was ik, tot het uiterste gedreven om geen fouten te maken. Zit ik om zeven uur te luisteren en hoor ik mezelf 'goedemiddag' zeggen. Ik geloof niet dat ik ooit eerder zo hard 'godverdomme' heb geroepen."

Blijkt nu net dat mijn goede vriend Roger Fletcher van CITY FM me erbij heeft gelapt! Roger, waarom was jij scherper dan ik afgelopen maandag?

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Ben toch altijd al scherper geweest ...

Je weigerde het echter tot nu toe te erkennen :-)

Chapeau, chapeau!

groet RF.....

15 juni 2006 om 16:17

 

plaats een reactie

<< Home