De weblog met de positieve vibes!

30.8.06

Passanten die mij van diefstal verdachten

Ergens op het traject SBS-thuis ben ik vorige week zaterdag mijn fietssleutel kwijtgeraakt. Het was al het reserve-exemplaar. Dus toen ik rond één uur 's nachts op station Schiedam Centrum arriveerde, zat er weinig anders op dan mijn fiets te laten staan. Zondag en maandag kwam het er eenvoudigweg niet van om even polshoogte te nemen en een dag later bleek hij verdwenen.

Binnensmonds vloekend speurde ik de omgeving af, om vervolgens tegen beter weten ook nog de overdekte fietsstalling te doorzoeken. Niets. Het enige positieve aan de hele situatie was dat ik mijn fiets nu niet mee naar huis hoefde te zeulen, blikken negerend van passanten die mij van diefstal verdachten omdat het nu eenmaal ongewoon is om met een afgesloten fiets aan de wandel te zijn.

Iemand was me voor geweest.