De weblog met de positieve vibes!

4.9.06

Niet het minst onder de indruk

"Ik heb gisteravond met een goede vriend van je zitten praten." Verbaasd keek ik op. Het was niet een zin die ik verwachtte uit de mond van Hart-presentatrice Evelien. We kenden elkaar nog maar net, laat staan dat ze contact zou hebben met vrienden van me. "Ene Niels," zei ze. Ik lachte. "Aha, met Jake! Heb jij met Jake zitten praten?" Terwijl ik nieuwsgierig geworden iets dichterbij schoof, vroeg ik: "Waar ben je die tegen het lijf gelopen dan?"

Evelien vertelde dat ze de vorige avond had gegeten bij restaurant Benk in Hilversum. "Daar woont hij boven inderdaad," vulde ik aan. "En volgens mij hangt hij daar redelijk vaak aan de bar." Ze waren in gesprek geraakt en hadden op een zeker moment geïnformeerd naar elkaars dagelijkse bezigheden. Toen Evelien vertelde dat ze bij het Hart werkt, had Niels gereageerd: "Da's ook toevallig!"

Toevallig, dat vond ik ook. Erg toevallig zelfs! Toen ik Niels de volgende dag sprak, leek hij zelf toch niet het minst onder de indruk. "Ik probeer wat te suffen op de bank, maar er is weer één of ander festival. Hier vlak voor de deur staat een podium. Teringherrie!"