De weblog met de positieve vibes!

8.10.06

'Dat mag ik toch wel zeggen?'

"Je ziet er niet goed uit. Moe zeker? Ik dacht het de vorige keer ook al toen ik je zag. Jij werkt volgens mij veel te hard. Dat mag ik toch wel zeggen?" Geert-Jan liep weer te leuren met straatkranten.

"Moet je niet werken?" vroeg ik. Hij loog dat hij een vrije dag had. Ik gaf hem een paar euro na een wervend verhaal over een artikel waaraan hij had meegewerkt, maar waar zijn naam helaas niet bij stond. "Wil je een sapje?" vroeg ik, terwijl we langs de groenteboer liepen. Maar Geert-Jan wilde liever iets te eten en dus stonden we even later bij de bakker voor een donut en een appelflap.

Terwijl hij wegliep na ons afscheid, moest ik lachen. Dat een dakloze tegen je zegt dat je er slecht uitziet. Dat is toch wel het toppunt!

[Zie ook: Dossier Geert-Jan]