De weblog met de positieve vibes!

27.12.06

Een belletje laten rinkelen

Ik kan niet nalaten om even melding te maken van de hilarische beelden die ik zojuist zag van een stomdronken Bonnie St. Claire bij de herhaling van de door Matthijs van Nieuwkerk gepresenteerde 'Top 2000 à gogo'. Bonnie maakte haar reputatie weer eens meer dan waar tijdens een individuele strijd met comediant Thomas van Luyn - die overigens verrassend onderkoeld op de strapatsen van zijn tegenstreefster reageerde - waarin het koppel namen van artiesten en nummers op moest diepen uit het geheugen, naar aanleiding van spitse vragen.

Dat Bonnie daar toch een aantal keer in slaagde, mag een wonder heten. Mij blijven vooral de beelden bij van een zwaar benevelde zangeres, die verwoedde pogingen doet een belletje op de desk voor zich te laten rinkelen, teneinde het recht te verwerven als eerst op de gestelde vraag te mogen antwoorden. Om - als dat dan uiteindelijk lukt - te roepen: "Ik weet het wel! Maar ik heb even bedenktijd nodig!"