De weblog met de positieve vibes!

26.12.06

'Niet zomaar een bezemkast opentrekken'

Er hing een uitgesproken opgewonden sfeer afgelopen vrijdag bij SBS. Er stond een kerstfeestje gepland en dat was al dagen hét gesprek. Herinneringen aan voorgaande edities werden opgehaald, meestal gelardeerd met flink wat ranzige details. "Op zo'n feestje moet je echt niet zomaar een bezemkast opentrekken," sprak iemand me ernstig toe. Het was een overbodige waarschuwing. Met het oog op een straf Hart-schema de komende weken, had ik besloten mijn stem te sparen en gewoon naar huis te gaan.

De volgende dag zag ik vooral zwaarvermoeide hoofden aan het Amsterdamse Rietlandpark, terwijl ook de eerste roddels mij bereikten. Over gesneuvelde relaties, gelegenheidsverbonden en wellicht zelfs ontluikende liefdes. Inmiddels lijkt het slagveld wat overzichtelijker. Het mooiste verhaal is ongetwijfeld van de vrouw die in lichte paniek op zaterdagochtend naar SBS belde om te informeren waar haar ega was gebleven. Hij was in ieder geval niet aan het werk, heb ik me laten vertellen.