De weblog met de positieve vibes!

5.1.07

Als regisseur op de vloer staan

Het was een enerverende week. Met als hoogtepunt de opnames afgelopen woensdag bij de provincie Noord-Holland. Voor het verkiezingsproject - waar ik ook dit weekend en komende week nog wel druk mee ben - draaiden we aan het eind van de middag twee scènes met een hoop figuranten. Heerlijk om weer eens als regisseur op de vloer te staan en de mensenmassa tot ongekende hoogten op te zwepen. Gisteren en vandaag was ik bij CITY FM voor de uitzending van de Clash of the Coverbands dit weekend en verder vanavond - en ook morgen en zondag - weer gewoon Hart van Nederland. Nog een weekje, dan is het lekker vakantie.

Bij CITY kwam ik gisteren overigens het boek 'Groot in jingles' tegen, dat is uitgegeven ter ere van het - ik geloof - vijfentwintigjarig jubileum van de Haarlemse jingleproducent 'Top Format'. Ik had het 's avonds al uit. Heerlijk werkje, waarin oprichter Ren Groot, creatief directeur Bart van Gogh en de huidige eigenaren in interviewvorm vertellen over het ontstaan en de uitbouw van het bedrijf. Met name de cowboyfase, zoals ik de eerste jaren maar even oneerbiedig noem, sprak me erg aan. Fantastisch om te lezen hoe Ren en later Bart bevlogen bouwden aan de organisatie die inmiddels tot de mondiale top behoort op het gebied van auditieve vormgeving.

Ik heb er Eilanden II van Boudewijn Buch maar even voor opzij gelegd. Vanaf volgend weekend genoeg eilanden immers, als de vakantie eindelijk begint...