De weblog met de positieve vibes!

15.1.07

Totaal afgemat op vakantie

Zelfs na jaren van intensieve training ben ik er nog altijd ronduit slecht in: een rustige nacht ervaren voor we met vakantie gaan. In geen enkel opzicht heeft het te maken met opwinding over de aanstaande reis zelf. Sterker, daar kijk ik altijd nauwelijks naar uit. Op vakantie zijn is prima, maar op vakantie gaan haat ik. Nee, de onrust wordt veroorzaakt door de drang om openstaande zaken af te handelen voor we het vliegtuig instappen.

En hoewel ik er vast van overtuigd was dat mijn to do-list deze keer alleszins overzichtelijk was, zette ik mijn laptop zaterdagnacht pas om half vijf uit. Tientallen mailtjes en printjes later. Bijna allemaal zaken overigens die ook prima twee weken hadden kunnen wachten, maar waarbij ik steevast de drang voelde om ze af te doen voor ik het land zou verlaten. Het slaat nergens op, het is al jaren zo en het zal wel nooit meer overgaan ook.

Het gevolg: twee uur slaap voor vertrek en totaal afgemat op vakantie. Inmiddels gaat het wel weer. Dank u!

[Zie ook: Dossier Cariben]