De weblog met de positieve vibes!

17.4.07

Het soort mannetje dat ik nodig had

Ik heb een nieuwe laptop nodig. Of eigenlijk 'notebook', dat klinkt professioneler. En hoewel ik tien jaar lang een internetbedrijf heb gerund, slaat nog altijd een soort acute stress toe bij de gedáchte aan hardware alleen. Het interesseert me niet, ik snap het niet en daarom word ik er heel onrustig van. Toch deed ik nog een moedige poging vanochtend. Eerst op de website van de Consumentenbond. Daar ben ik onlangs lid van geworden. Leek me handig. Ik werd doorgeleid naar een online testje rond laptops, waar ik alsnog moest kiezen voor processor zus of zo. Intel kende ik wel, maar de anderen niet. Laat staan dat ik een overwogen keuze zou kunnen maken.

Vervolgens nog even kijken op de site van Dell. Daar duizelde het me helemaal. Te veel keuzes, te veel specs, te ingewikkeld voor iemand die zo ongedurig is als ik. Dus belde ik Ludo. Jarenlang mijn kompaan bij Intermax en nog altijd hulplijn op precaire momenten. Zéker als het hardware betreft, maar overigens ook bij meer Triviant-achtige vragen als: 'Welke programma's presenteerde Ted de Braak in de jaren zeventig voor de KRO?' Dat terzijde. Ludo verwees me door naar Herbert, van Ttec. Vaag herinnerde ik me die naam. Herbert, het klonk als het soort mannetje dat ik nodig had. Een mannetje! Dat is immers wat je wil op dit soort momenten!

Inmiddels heb ik een lijstje gemaakt voor Herbert. Dingen die mijn nieuwe notebook in ieder geval moet kunnen. Er staat ook mobiel internet bij. Met zo'n kaartje, je weet wel. De aansluiting moet ik echter zelf regelen via T-Mobile. Logisch, maar uiterst irritant.

Een mannetje zou meer dan welkom zijn...

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

ach sander,

dit mannetje kan het ook weer net niet helemaal voor je zijn ;-)

Herbert

9 mei 2007 om 01:03

 
Blogger Sander Versluys said...

Ben al met al behoorlijk tevreden met dit mannetje... No worries!

9 mei 2007 om 10:36

 

plaats een reactie

<< Home