De weblog met de positieve vibes!

30.4.07

Klompen, sjoelen en klederdracht

Ik heb niet zoveel met Koninginnedag. Mooi instituut, zeker behouden, maar niet aan mij besteed. Ik slijt deze dag dan ook in totale afzondering met een berg achterstallige klussen.

Wel vind ik het altijd aardig om even naar de bezoekjes van de koningin te kijken op tv. Waarbij ik me dan steevast verbaas over het oubollige karakter ervan. Over het vrome, autochtone en vooral achterhaalde beeld dat daar wordt geschetst van ons land. En in Woudrichem was het dit jaar het niet anders, zag ik zojuist. Klompen, sjoelen en klederdracht. Kindertjes in sportkleding met een oranje lint dat de route van de majesteit markeert. Koekhappen met riviervis!

Maar het meest genoot ik van het moment waarop ik inschakelde en commentator Astrid Kersseboom hoorde zeggen: "...en daarachter in het knaloranje pak Johan Vlemmix..."

Ouwe volhouder! Ik heb 'm even een felicitatie ge-sms't.