De weblog met de positieve vibes!

24.4.07

Wat mensen aan de tand voelen

Afgelopen vrijdag was er een officieuze Hart van Nederland-borrel. Initiatiefnemer Roy is van mening dat die te weinig worden georganiseerd. En als je de heroïsche verhalen hoort uit de tijd dat Hart nog een redactievloer had aan de hoofdstedelijke Plantage Middenlaan – vlak naast een kroeg, zo heb ik me laten vertellen – kun je alleen maar concluderen dat hij daar gelijk in heeft.

Het was ook het afscheid van Marjolein, die voor zichzelf gaat beginnen. Een uitnodiging voor de Tour deze zomer, waar ze gelijk al een flinke klus heeft, heb ik op de valreep nog even binnengesleept. Verder was Hans Otte er, die ook onlangs is vertrokken en tegenwoordig als '7x7 media' door het leven gaat. We spraken af contact te houden. En Britt natuurlijk! Inmiddels aan de slag bij Llink, waar ze met een splinternieuw programma helemaal los kan. De afgelopen driekwart jaar reden we samen talloze keren naar Rotterdam aan het eind van de dag. Autoritten waarin actuele 'gossip' vaak centraal stond. Heerlijk...

Ook in die zin was het een nuttige bijeenkomst overigens; een mooie gelegenheid om eens wat mensen aan de tand te voelen. Wat dat betreft ben ik soms net een wijf. Of het goed is voor mijn reputatie valt zeer te betwijfelen. "Nieuwe roddels aan het verzamelen?" informeerde Yvonne met een vilein glimlachje, toen ik haar tegen het lijf liep op weg naar het toilet.