De weblog met de positieve vibes!

11.5.07

'Deuren door met cijfersloten'

Tot deze week had ik nog nooit van Crocs gehoord. Toch schijnt het een fenomeen te zijn. Tenminste, dat begreep ik van regieassistente Linda die ik dinsdag met een paar op de Hart-redactie trof. Dat het hip was, zei ze. Maar hip of niet, ik vond ze vooral redelijk afzichtelijk. Schoenen kon je het met goed fatsoen niet eens noemen, zo leek me. Ze hadden nog het meest weg van een stel uit de kluiten gewassen watertrappers, zoals ik die herinner uit mijn jeugd.

Maar gisteravond kwam Crocs opnieuw ter sprake. Ik zat met Bas te eten bij O'Pazzo, toen hij vertelde over een klusje voor het merk onlangs. Een manifestatie in de Escape in Amsterdam waarbij hij via Eelco betrokken was. Een presentatie of zo, ik kan het me niet meer precies herinneren. Wat me daarentegen zeer goed is bijgebleven is het heerlijke verhaal over zijn aankomst bij de vermaarde hoofdstedelijke discotheek. In zijn eigen woorden:

"Kom ik daar, staat Eelco me half buiten zinnen op te wachten. Onzin natuurlijk, want ik was misschien een kwartiertje te laat. Dat 'ie me nodig had en waar ik nou bleef. Dus ik werd als het ware naar binnen gesleurd en voor ik het wist dalen we af naar de kelder. Allerlei deuren door met cijfersloten. Heel geheimzinnig allemaal. Uiteindelijk komen we bij een ruimte waar iemand over een tafel gebogen druk in de weer is. Met papier en een schaar. Ik denk nog: wat is hier aan de hand? Dan zie ik opeens dat het Mark van Dale is. Ik vraag wat 'ie in hemelsnaam aan het doen is, waarop Eelco zegt: 'Consumptiebonnen knippen! En jij mag ze aan elkaar nieten.' Dus dat staan we even later inderdaad te doen."

Geweldig beeld. Eén van neerlands bekendste dj's die samen met één van de meestgehoorde nieuwslezers consumptiebonnen staat te knippen in de kelder van de Escape. Da's pas rock and roll!