De weblog met de positieve vibes!

14.5.07

Het witte konijn in de achtertuin

Onophoudelijk kwamen er herinneringen boven. Twee uur lang zat mijn moeder te vertellen. Vaak van de hak op de tak springend, met name doordat de volgorde van de filmpjes die we bekeken kant noch wal raakte. We sprongen van 1976 naar 1979 en vervolgens weer een aantal jaar terug in de tijd. Ik herkende het witte konijn in de achtertuin van de Ternatestraat. Ik moet ongeveer één jaar oud zijn geweest. En de poster van Bassie en Adriaan op de Lindendreef. Verder verbaasde ik me over de uitgesproken jaren zeventig decors die voorbij trokken. Over mijn oma die verrassend bedreven gymnastische oefeningen deed en de beelden van iets dat eruit zag als een bijzonder gezellig familieweekend, terwijl ik me vooral de verhalen herinner van weekenden met ooms en tantes die volledig uit de hand liepen.

Acht 8mm-filmpjes. Gedigitaliseerd. Mijn moederdagcadeautje van dit jaar.