De weblog met de positieve vibes!

14.5.07

'Ik leef van deze straat!'

"Vorige week heb ik nog een overval voorkomen! Eén of andere junk bij die kledingwinkel daar. Ik zie die gast, ik ren er op af en ik zeg tegen hem: 'Ga jij maar eens even mee naar buiten, dan gaan wij rustig op dat bankje zitten aan de overkant van de straat en bel ik ondertussen de politie. Kan je aan hen gaan uitleggen wat je allemaal van plan was. En probeer me niet te fokken, want ik breek allebei je benen!'

"Nou, dat mens achter de kassa schrikt zich rot. Die zegt: 'Geert-Jan, wat doe je nou? Die vent heeft een pistool!' Maar ik blijf dus heel kalm en ik zeg tegen d'r: 'Dat is een neppistool. Ik heb zelf jarenlang in die business gezeten, dus mij hou je niet voor de gek.' Ja, ik zweer het je, ik was echt kwaad. Zo'n junk moet niet denken dat 'ie in mijn straat stennis kan gaan lopen schoppen. Ik leef van deze straat weet je!

"Het was overigens al de derde overval die ik heb tegengehouden in een jaar tijd. De tweede keer ging het bijna mis. Toen werd ik zeventien keer gestoken. Zeventien keer! Op het randje van de dood zweefde ik. Maar ze moeten echt niet van die ongein uithalen in mijn achtertuin! Ik ben daar niet van gediend. Heb je overigens nog wat muntjes voor me?"

Ik had zelfs speciaal voor de gelegenheid gepind, hoewel ik dat maar niet tegen mijn adoptiezwerver zei.

[Zie ook: Dossier Geert-Jan]