De weblog met de positieve vibes!

17.5.07

Sowieso een raar mens

Een bericht van Jorien. Sinds kort hebben we dankzij Hyves weer contact. Vroeger woonden we bij elkaar om de hoek, aan de Vlaardingse Lindendreef. Lang geleden is dat. We kennen elkaar nog uit het peuterstadium.

Jorien mailde dat ze gisteren op stap was met haar moeder, aan wie ze vertelde over haar zoontje Bruno. Die krijgt bij een buurjongetje waarmee hij soms buiten speelt altijd een rolletje snoep en daar is Jorien niet zo blij mee. Waarop haar moeder vertelde over míjn moeder die voor dat probleem destijds een accurate oplossing had gevonden. Volgens de overlevering liepen wij rond met een ketting waarop stond: 'Ik mag geen snoep'.

Ik moest er hartelijk om lachen. Of het verhaal waar is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het zou me niets verbazen. Ik ga het navragen, dat is zeker. Maar het is sowieso een raar mens, die moeder van mij...