De weblog met de positieve vibes!

24.7.07

'Ik ging bijna over mijn nek'

Station Schiedam Centrum, 14.58 uur. Bas aan de telefoon:

"Nou, het was echt verschrikkelijk. Ik zweer het je, Sander. Ik moest bijna kotsen, zo goor was het! Het was écht smerig... Ik zit dus in de trein en er komt een zwerver binnen. Echt zo'n vieze grote vent. Hij stonk een uur in de wind. Dus die ging een coupé verder zitten, maar even later zie ik hem weer aan komen lopen. Staat 'ie te morrelen aan een deur op het balkon. Later begreep ik dat het de toiletdeur was. Die zat op slot. Dus die gast verdwijnt weer en ik denk: het zal allemaal wel. Tot er niet veel later een lúcht voorbij komt drijven. Nou, het was echt heel smerig! Ik ging bijna over mijn nek. Ik trek dat niet om kwart voor zes 's ochtends. Dus ik zet alle raampjes open om het even flink door te laten waaien en ga op onderzoek uit. Wat blijkt nou? Heeft die gast in zijn coupé lopen pissen! Het was echt té vies. Toegegeven, ik heb ook wel eens in een coupé staan pissen, maar dat was in een nachttrein en niet over de bekleding!"