De weblog met de positieve vibes!

18.7.07

Opniew Italiaans georiënteerd

Het deed me denken aan een reis door Australië, jaren geleden. Toen ik twee weken lang – toerend in de bush – mijn hersens pijnigde over de vraag hoe ook weer die geweldige Italiaan in New York heette, waar we jaren daarvoor eens hadden gegeten. Het duurde tot Sydney voor de verlichting kwam en wel in een filiaal van de vermaarde boekhandel W.H. Smith, met dank aan Lonely Planet. Lombardi's!

Daarstraks had ik weer zo'n momentje. En opniew Italiaans georiënteerd. Want hoe heette ook weer de wielrenner die ooit één keer de Tour won, een aantal jaar geleden veel te vroeg overleed en die vanwege zijn flaporen ook wel liefkozend 'het olifantje' werd genoemd? Wat een opluchting toen ik net de naam op het scherm zag na een korte zoekactie via Google. Marco Pantani! Natuurlijk.

Het is als je blaas legen na een urenlange busreis zonder toilet aan boord. Ronduit heerlijk...